Optymalne tętno podczas aktywności fizycznej:

wynajem sprzetu sportowego warszawa łódź fitnessudrzwi

Tętno to nic innego jak pulsujący ruch ścian tętnic powstający na skutek wyrzutu krwi w trakcie skurczu komór serca. Przyjmuje się, że prawidłowe tętno spoczynkowe waha się między 60 a 100 uderzeń na minutę. Rozpoczynając trening, puls zaczyna gwałtownie przyspieszać. Zaczyna nam się robić gorąco, mamy zadyszkę, czujemy kołatanie serca. Wraz z upływającym czasem trwania treningu, ulega ono stabilizacji, z jednoczesnym doprowadzeniem organizmu do stanu równowagi metabolicznej. U osób, które regularnie uprawiają sport, na przestrzeni kilku miesięcy można zauważyć spadek tętna spoczynkowego. Dzieje się tak, ponieważ w wyniku regularnych ćwiczeń układ krążenia przechodzi szereg zmian, które zwiększają jego wydolność. Serce staje się silniejsze i jest w stanie pompować więcej krwi co sprawia że możemy wykonywać taką samą czynność, ale z mniejszym nakładem energii. Prawidłowy puls podczas wykonywania treningu powinien zachować się w przedziale między 50 a 70% tętna maksymalnego a więc jeżeli chodzi o osoby dorosłe wysokość ta powinna wynosić między 90 a 130 uderzeń na minutę. W chwili uzyskania tętna maksymalnego zwiększa się proces wytwarzania ciepła poprzez pracujące mięśnie. Wytwarzanie ciepła w organizmie związane jest ze zwiększonym zużyciem energii, co wiąże się z większą ilością spalonych kalorii. Podsumowując – im więcej energii nasz organizm zużywa, tym więcej spala kalorii.   

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

fitnessudrzwi.pl przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii służących do ich śledzenia i przechowywania, takich jak pliki cookies, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklamy, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Akceptuję