Trening interwałowy – wynajem sprzętu sportowego Warszawa Łódź.

trening interwałowy wynajem sprzętu warszawa

Trening interwałowy to trening polegający na zmiennej intensywności ćwiczeń czyli krótkie, ale bardzo intensywne ćwiczenie przeplatamy z dłuższym umiarkowanym wysiłkiem np. 20s/45s. Taki trening możemy wykonywać między innymi na rowerku stacjonarnym, orbitreku, bieżni czy też na ergometrze wioślarski wszystko zależy od naszych upodobań. Każdy trening interwałowy powinien zacząć się od kilkuminutowej rozgrzewki i zakończyć uspokojeniem organizmu czyli wykonujemy np. interwały na rowerku a po zakończonym treningu jeździmy jeszcze przez ok.5 minut bardzo wolnym tempem aby uspokoić organizm, warto też przez chwilę się porozciągać. Trening interwałowy powinniśmy wykonywać ok. 2 razy w tygodniu, ma być bardziej efektywny od zwykłego cardio, ponieważ spala kalorie nie tylko w trakcie wykonywania ćwiczeń, ale także po zakończeniu treningu.

Jest on przeznaczony jest dla osób zdrowych i sprawnych fizycznie, nie powinny go wykonywać osoby, które zmagają się z chorobami układu oddechowego i krążeniowego oraz schorzeniami stawów ponieważ tego rodzaju trening obciążą stawy kolanowe. Interwały mogą wykonywać osoby zdrowe, które w szybszym tempie chcą poprawić swoją wytrzymałość i stracić na wadze. Trening ten nie wpływa negatywnie na tkankę mięśniową – przy odpowiednim doborze ćwiczeń może także zwiększać siłę, ilość tkanki mięśniowej i wytrzymałość, przyczynia się do korzystnych reakcji hormonalnych, zmniejsza ryzyko zachorowania na choroby cywilizacyjne takie jak cukrzyca czy nadciśnienie. Pamiętajmy jednak, że trening interwałowy wymaga dobrze zbilansowanej diety i odpowiedniej podaży kalorii bez tego sam trening nie da nam odpowiednich rezultatów. Jeżeli dopiero zaczynasz przygodę z treningami warto zacząć od treningów cardio aby przyzwyczaić organizm do wysiłku a z biegiem czasu wprowadzać cięższe treningi interwałowe.

Trening interwałowy to świetny sposób na zrzucenie wagi, poprawę sylwetki i pracę nad wytrzymałością. Pamiętajmy , że ćwiczenia tego typu nie są przeznaczone dla każdego. Przed przystąpieniem do nich warto wykonać podstawowe badania i upewnić się, że nasz organizm jest gotowy na taki wysiłek. Jeśli szukasz odpowiedniej diety to zapraszamy dodatkowo na www.kubazteam.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

fitnessudrzwi.pl przetwarza Twoje dane osobowe zbierane w Internecie, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii służących do ich śledzenia i przechowywania, takich jak pliki cookies, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklamy, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Akceptuję